Stadshotellet

Jag fikar tjugotre meter från järnvägen. Det är fyra stycken i restaurangen, förutom jag. Ingen av oss säger någonting. Jag letar efter smulor på en stol, medan min espresso kallnar. Utanför väntar inte en enda person på ett tåg som snart ska gå. Personen mittemot tittar på mig. Han tittar endast en kort, kort stund. Hans kavaj är brun och för liten, hans näsa blodig.

Jag fortsätter leta smulor, jag letar på stolen. Jag hittar inga smulor, det finns inte en enda smula i hela lokalen. Nu tittar en annan man på mig, närmast stirrar. Han reser sig upp och går mot dörren. Jag försöker öppna min medhavda bok, men det går inte. Alla sidor är ihopklistrade, varenda sida oläsbar.

b

Berlin-Beijing

Users Status

You are not logged in.

Navigation

Recent Updates

oj!
19 juli har jag slutat jobba. vet inte riktigt vad...
lindelow - 30. Jun, 10:44
ny fråga
jag är där den 19de juli på kvällen. kanske till...
fröken_tang - 27. Jun, 18:16
Hästar
Hästar med meloner? Haha. Det är djur det. Die Zeit...
lindelow - 27. Jun, 16:57
Sommar
Det är 37 grader ute och jag köpte lakan av gräs igår...
fröken_tang - 27. Jun, 07:05
Skriv på.
Vi forstätter då. Men vi får nog inte kalla dom akter...
fröken_tang - 27. Jun, 06:41

Links

Search

 

Status

Online for 6738 days
Last update: 13. Nov, 07:03

Credits


Profil
Logout
Subscribe Weblog